Met deze ingrediënten kun je een natuurlijk haarmasker maken

Door: Kimberly
Gepubliceerd op:

Haarmaskers zijn goed voor het welzijn van jouw haar. Veel haarmaskers kunnen echter prijzig uitvallen. Wist je dat er ook genoeg “recepten” zijn om zelf een haarmasker te maken? Er zijn genoeg natuurlijke ingrediënten die goed zijn voor jouw haar. Veel voedzame en hydraterende natuurlijke ingrediënten worden ook gebruikt in de haarmaskers van bekende merken. Welke 5  ingrediënten je eens in een haarmasker zou moeten proberen lees je in dit artikel.

Inhoudsopgave

Honing

Een ingrediënt dat goed is voor het haar is honing. Aangezien honing zo’n plakkerig goedje is, klinkt het misschien niet als een aanlokkelijk idee om het in het haar aan te brengen. Ondanks dat heeft honing vochtinbrengende eigenschappen. Ook heeft honing een antibacteriële functie. Honing is ook nog eens goed voor de hoofdhuid en de haarwortels. Tot slot geeft dit goudgele goedje ook nog eens een glans aan het haar. Door deze kwaliteiten is het een onmiskenbaar product om aan jouw haarmaskers toe te voegen.

Yoghurt

Yoghurt heeft goede eigenschappen die van pas kunnen komen in een haarmasker. Het kan ook verschillen wat voor yoghurt je gebruikt. Vaak is een biologische of Griekse yoghurt het beste als het gaat om haarmaskers. Yoghurt op de hoofdhuid kan de sterkte van de haarzakjes vergroten. Ook yoghurt kan het haar gladder en zelfs glanzender maken. Yoghurt kan ook voordelen hebben op dof en beschadigd haar.

Ei

Ook ei is goed voor het haar. De eiwitten die een ei bevat voeden het haar. Ook verstevigen deze eiwitten de haarwortels. In eieren zitten ook nog eens verschillende vitaminen die verschillende functies hebben. Vitamine B12 stimuleert de haargroei en vitamine A beschermt jouw lokken tegen afbreken. Ook bevat ei ingrediënten die de gezondheid van jouw haar verbeteren en beschermt tegen gespleten punten.

Avocado

Avocado is een ingrediënt wat jouw haar een ware oppepper kan geven. Een avocado heeft voedende eigenschappen die goed zijn voor het haar. Het zorgt onder andere voor hydratatie van het haar. Ook stimuleert het haargroei door de vitaminen A, B1 en B2.

Aloë vera

Tot slot heeft ook aloë vera verschillende voordelen voor het haar. Deze plant bevat kalmerende en vochtinbrengende eigenschappen. Het is het perfecte ingrediënt dat jouw haar weer heerlijk kan hydrateren. Het kan beschadigd haar hydrateren en herstellen.

Veelgestelde vragen

Wat is het nut van een haarmasker?

Een haarmasker heeft verschillende kwaliteiten die goed zijn voor het haar en de hoofdhuid. Hierdoor krijg je zacht en stralend haar. Ook is jouw haar door het regelmatig gebruiken van een haarmasker in een gezondere staat, wat schade aan het haar verminderd.

Hoe vaak een haarmasker?

Het wordt aangeraden één tot twee keer per week een haarmasker aan te brengen. Dit kan al genoeg zijn. Door te vaak een haarmasker te gebruiken kan het haar vettig aanvoelen en zwaarder worden.

Hoe lang laat je een haarmasker inwerken? 

Met een natuurlijk haarmasker kun je geen verpakking raadplegen om te bepalen hoe lang je het masker zult laten inwerken. Een haarmasker kan in een paar minuten zeker al veel doen. Laat hem echter rond de 15-20 minuten in het haar zitten. 

Plaats een reactie

Foto van auteur
Gepubliceerd door
Ik ben Kimberly, een studente aan TU Delft die houdt van alles wat met schoonheid te maken heeft. Zelf heb ik twee huisdieren, een kat en een hond, die altijd aan mijn zijde zijn. Als ik niet bezig ben met schoolwerk of bloggen over beauty, breng ik graag tijd door met mijn vriendinnen!

Lees hier meer over ons team.

bol.com

Snelle verzending

Gratis retourneren

Vandaag bezorgd!

Drogisterij Deals bij Bol.com

Kortingen tot 60%! De nieuwste aanbiedingen voor o.a. parfum, make-up, shampoos en nog veel meer.

Recente artikelen
sporters

Haarverzorging voor sporters is essentieel vanwege uitdagingen zoals zweet, chloor, zout water en blootstelling aan de elementen. Basisverzorging omvat regelmatig wassen met geschikte shampoos en conditioners, terwijl specifieke strategieën zoals het dragen van een badmuts of het gebruik van leave-in conditioners kunnen helpen bij specifieke situaties. Kies natuurlijke haarverzorgingsproducten die passen bij jouw haartype en behoeften voor gezond en sterk haar, zelfs tijdens het sporten.

stralende huid voeding

Voor een stralende huid zijn voedingsstoffen als vitamines A, C, E, mineralen zoals zink en selenium, en omega-3 vetzuren essentieel. Water houdt de huid gehydrateerd. Eet groenten, fruit, vette vis en noten, en vermijd suiker, bewerkte voeding, sommige zuivelproducten, alcohol en cafeïne voor een gezonde huid.

zwanger

Tijdens de zwangerschap is het belangrijk om je haar zorgvuldig te verzorgen. Gebruik milde en veilige haarproducten zonder sulfaten en parabenen, was je haar regelmatig, vermijd agressieve stylingtools en chemicaliën zoals haarkleurmiddelen tijdens het eerste trimester. Zorg voor een uitgebalanceerd dieet met essentiële voedingsstoffen en hydrateer je haar met maskers. Hormonale veranderingen kunnen haaruitval veroorzaken, maar dit is meestal tijdelijk. Raadpleeg een arts voor aanhoudende haarproblemen.

natuurlijke oliën voor het haar

Natuurlijke oliën zoals kokos-, argan- en jojobaolie zijn top voor je haar. Ze voeden, geven glans, en beschermen tegen schade. Gebruik ze als masker of conditioner, afhankelijk van wat je haar nodig heeft. Ze zijn veel beter dan synthetische producten die vaak schadelijk zijn. Kies de juiste olie voor jouw haartype en experimenteer gerust met mengsels voor het beste resultaat.

In deze blogpost worden de invloeden van het weer op de huid laten zien. Ook worden er tips gedeeld, zodat je weet wat je hiertegen kan doen.

De verschillen tussen zilvershampoo en toner 

Veel mensen kiezen ervoor om hun haar blond te verven. Toch kan het zijn dat je haar na het verven geel kan uitslaan. Daarom kiezen steeds meer mensen voor het…